KÖTELEZŐ Cégkapu regisztráció! – új elektronikus ügyintézési felület

24.07.2017
|
0 Hozzászólások
|

 

KÖTELEZŐ Cégkapu regisztráció! – új elektronikus ügyintézési felület

A tisztán, átláthatóan működő gazdaság, a fantomcégek végleges felszámolása felé a legújabb lépés a Cégkapu megnyitása.

2017. július 16. óta már élesben működik a regisztráció az új céges ügyfél azonosító rendszerben.

Hasonlóan az Ügyfélkapuhoz a Cégkapun keresztül a gazdálkodó szervezetek: cégek, alapítványok, online tartják 2018. január 1. után a kapcsolatot a hivatalokkal. A személyes ügyintézés, sorban állás helyett kényelmesebben, gyorsabban, közvetlenül küldhetnek és fogadhatnak dokumentumokat. Az állam 300 MB tárhelyet biztosít mindehhez a vállalkozások számára.

„Szolgáltatáson belül érkező üzenetekkel kapcsolatban biztosítja:

az üzenet fogadásának igazolását; – az üzenet és a kézbesítést igazoló okirat sértetlenségét, azaz ezek észrevétlenül nem változtathatók meg sem a kézbesítés során, sem a kézbesítést követően;

az üzenet átvevője csak a címzett vagy a feljogosított helyettes átvevő lehet, és a feladó számára a tényleges átvevőt az átvétellel kapcsolatos okirat igazolja;

sikertelen kézbesítés igazolását;

a címzett számára az üzenet elkülönített, a szolgáltató felügyelete alatt álló informatikai rendszerben legalább a sikertelen kézbesítés igazolásáról szóló okirat kiállításáig hozzáférhető

 

Cégkapu
Elsődleges regisztrációCégkapumegbízott: cégvezető, ügyvezető, tulajdonos (egyetlen személy egyetlen e-mail címmel!)
Másodlagos regisztráció – felhasználói jogosultság (mindenki külön regisztrációval, amelyet csak az elsődlegesen regisztrált személy kezdeményezhet a Cégkapu felületén)
Könyvelő Pénzügyi vezető Jogász, ügyvéd Irodavezető Ügyintéző munkatárs Másik tulajdonos, vagy ügyvezető

 Kik kötelesek regisztrálni?

Minden gazdálkodó szervezet vezetője az egyéni vállalkozókat kivéve (ők az ügyfélkapun keresztül bonyolítanak továbbra is minden elektronikus levelezést). Tehát a Bt-k a Kft-k és a részvénytársaságok, valamint az egyéni cégek épp úgy, mint az alapítványok, és az egyesületek.

Minden vállalkozás esetében egyetlen személy és egyetlen e-mail cím tartozhat a regisztrációhoz. Az ügyintézés zökkenőmentessége érdekében a vezető tisztségviselő adhat felhasználói jogosultságot könyvelőjének, jogászának, vagy más megbízottnak.

Hogyan ?

Online, az ügyfélkapus bejelentkezéssel (adószámunk megadásával)

Papír alapon regisztrációs űrlap kitöltésével (azonosító adatok igazolásával, meghatalmazással)

 

Határidők:

A regisztrációra az e-ügyintézési törvény augusztus végéig ad lehetőséget, egy átmeneti felkészülési időszakot biztosítva: 2017. december 31-ig. Azok a szervezetek, amelyek a bejelentkezést elmulasztják, a türelmi időn túl – 2018. január 1. után – törvényességi eljárásra, illetve adóellenőrzésre számíthatnak az illetékes hatóságok részéről.

Amennyiben a regisztrációval, vagy a Cégkapu rendszerével kapcsolatban kérdezni szeretne, forduljon hozzánk bizalommal!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.