KÖTELEZŐ Cégkapu regisztráció! – új elektronikus ügyintézési felület
A tisztán, átláthatóan működő gazdaság, a fantomcégek végleges felszámolása felé a legújabb lépés a Cégkapu megnyitása.
2017. július 16. óta már élesben működik a regisztráció az új céges ügyfél azonosító rendszerben.
Hasonlóan az Ügyfélkapuhoz a Cégkapun keresztül a gazdálkodó szervezetek: cégek, alapítványok, online tartják 2018. január 1. után a kapcsolatot a hivatalokkal. A személyes ügyintézés, sorban állás helyett kényelmesebben, gyorsabban, közvetlenül küldhetnek és fogadhatnak dokumentumokat. Az állam 300 MB tárhelyet biztosít mindehhez a vállalkozások számára.
„Szolgáltatáson belül érkező üzenetekkel kapcsolatban biztosítja:
az üzenet fogadásának igazolását; – az üzenet és a kézbesítést igazoló okirat sértetlenségét, azaz ezek észrevétlenül nem változtathatók meg sem a kézbesítés során, sem a kézbesítést követően;
az üzenet átvevője csak a címzett vagy a feljogosított helyettes átvevő lehet, és a feladó számára a tényleges átvevőt az átvétellel kapcsolatos okirat igazolja;
sikertelen kézbesítés igazolását;
a címzett számára az üzenet elkülönített, a szolgáltató felügyelete alatt álló informatikai rendszerben legalább a sikertelen kézbesítés igazolásáról szóló okirat kiállításáig hozzáférhető”
Cégkapu | |||||
↕ | |||||
Elsődleges regisztráció – Cégkapumegbízott: cégvezető, ügyvezető, tulajdonos (egyetlen személy egyetlen e-mail címmel!) | |||||
↕ | |||||
Másodlagos regisztráció – felhasználói jogosultság (mindenki külön regisztrációval, amelyet csak az elsődlegesen regisztrált személy kezdeményezhet a Cégkapu felületén) | |||||
Könyvelő | Pénzügyi vezető | Jogász, ügyvéd | Irodavezető | Ügyintéző munkatárs | Másik tulajdonos, vagy ügyvezető |
Kik kötelesek regisztrálni?
Minden gazdálkodó szervezet vezetője az egyéni vállalkozókat kivéve (ők az ügyfélkapun keresztül bonyolítanak továbbra is minden elektronikus levelezést). Tehát a Bt-k a Kft-k és a részvénytársaságok, valamint az egyéni cégek épp úgy, mint az alapítványok, és az egyesületek.
Minden vállalkozás esetében egyetlen személy és egyetlen e-mail cím tartozhat a regisztrációhoz. Az ügyintézés zökkenőmentessége érdekében a vezető tisztségviselő adhat felhasználói jogosultságot könyvelőjének, jogászának, vagy más megbízottnak.
Hogyan ?
Online, az ügyfélkapus bejelentkezéssel (adószámunk megadásával)
Papír alapon regisztrációs űrlap kitöltésével (azonosító adatok igazolásával, meghatalmazással)
Határidők:
A regisztrációra az e-ügyintézési törvény augusztus végéig ad lehetőséget, egy átmeneti felkészülési időszakot biztosítva: 2017. december 31-ig. Azok a szervezetek, amelyek a bejelentkezést elmulasztják, a türelmi időn túl – 2018. január 1. után – törvényességi eljárásra, illetve adóellenőrzésre számíthatnak az illetékes hatóságok részéről.
Amennyiben a regisztrációval, vagy a Cégkapu rendszerével kapcsolatban kérdezni szeretne, forduljon hozzánk bizalommal!